Sportágválasztó Magazin

Ne szárítsuk a sivatagot!

Egészségválasztó | 2018. április 29. | Egészségválasztó |  224 | |

EgészségReggeli

Ne szárítsuk a sivatagot!

A reggeli kapkodás miatt sokszor indulunk el otthonról korgó gyomorral, esetleg futtában felhörpintjük szokásos kávénkat. Azt gondoljuk, ettől majd frissebbek, energikusabbak leszünk. Pedig az ébredés utáni, éhgyomorra kávézás olyan, mintha elkezdenénk szárítani a sivatagot.

Az éjszakai böjtölés után szervezetünknek fel kell töltenie magát vízzel és táplálékkal. A reggeli alapvető fontosságú a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. Az egész napi terhelést csak akkor viseljük jól, ha megfelelő mennyiségű és minőségű energiát veszünk magunkhoz. Szervezetünk éjjel megpihen, ezért ébredés után formába kell hoznunk, mert szüksége van energiára, hogy elkezdje a napot. Ha üres gyomorral várjuk meg az ebédet, fáradtabbak, ingerlékenyebbek leszünk, csökken a teljesítményünk, a vércukorszintünk leesik, fáj a fejünk. A reggeli különösen fontos, javítja koncentrálóképességünket, segít a nap során tanultak memorizálásában is. Számos vizsgálat bizonyítja, hogy azoknak, akik semmit sem esznek reggelire, kevésbé kiegyensúlyozott és zsírban gazdagabb a táplálkozásuk.

Aki szeretne leadni pár kilót, ne gondolja, hogy a megspórolt reggelivel nyert néhány kalóriát. Ez bizony tévedés. A reggelivel elkerülhetjük a 11 órai „nassolási lázat”, vagy azt, hogy – ha az előbbit erős akarattal leküzdöttük – degeszre együk magunkat ebédidőben. A reggel kihagyott, szükséges tápanyagokat, vitaminokat, sókat napközben már nehéz pótolni. Reggeli nélkül a vércukorszint a normális alá esik, ránktör a farkaséhség. Ilyenkor a legkézenfekvőbb megoldást választjuk, az egyszerű szénhidrátokhoz nyúlunk, hogy az éhséget gyorsan legyőzzük és energiához jussunk. Ez a vércukorszint hirtelen felemelkedését okozza, a véráramba tekintélyes mennyiségű inzulin kerül, amely gyorsan eltávolítja a cukrot, és a felesleget zsírrá alakítja. Az eredmény: túl alacsony vércukorszint és mohó vágy még több szénhidrát iránt...

Aki úgy érzi, felkelés után nem tud enni, igyon valamilyen meleg italt, zöld- vagy gyümölcsteát, egyen kevés gyümölcsöt, vagy készítsen legalább frissen facsart gyümölcslevet. A reggelit legalább a tízórai idején pótoljuk!

2018. április 29.EgészségReggeli

Kapcsolódó