Sportágválasztó Magazin

Diós tönkölykenyér

Ételválasztó | 2018. június 7. | Ételválasztó |  168 | |

ÉtelKenyér

Diós tönkölykenyér

Sokan szeretjük a diót íze, tápértékei miatt, egészségünknek is jót tesz, a tönköly pedig a legegészségesebb búzafajta. Ezt a kenyeret érdemes natúr magkrémekkel, például mézes diókrémmel is fogyasztani.

Egy szelet tápértékei

energia 230 kcal
fehérje 7 g
szénhidrát 30 g
zsír 9 g

Hozzávalók egy kenyérhez (kb. 16 szelet)

  • 200 g dióbél
  • egy kocka élesztő
  • 500 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • két teáskanál só
  • két evőkanál almaecet

Elkészítése

  1. Durvára aprítjuk a dióbelet. Fél liter langyos vízben kevergetve feloldjuk az élesztőt. egy tálban elvegyítjük a lisztet a sóval. Az élesztős vizet, a diót és az ecetet hozzáadjuk, és kézzel vagy géppel tésztává gyúrjuk.
  2. Zsírozott, lisztezett hosszúkás formába tesszük a tésztát, majd előmelegített sütőben (villanytűzhely 225 fok, légkeveréses tűzhely 200 fok, gáztűzhely 4. fokozat), alsó rácson 30-35 percet sütjük. A megsült kenyeret kikapcsolt sütőben kb. 5 percig pihentetjük, a sütőből kivéve kiborítjuk a formából és egy rácson hagyjuk kihűlni.

2018. június 7.ÉtelKenyér

Kapcsolódó