Sportágválasztó Magazin

Így kerüld el az irodai mozgáshiányt

Így kerüld el az irodai mozgáshiányt

Sajgó derék, elgémberedett lábak, kilométerhiány – ha irodában dolgozol, akkor biztos ismerős számodra mindegyik. Erre még rátesz egy lapáttal, hogy a túlórák miatt sokszor szinte lehetetlen rendszeresen sportolni járni. Egy kis leleményességgel viszont nem kell nélkülöznöd munka közben a mozgást. Lássuk, mit tehetsz az ügy és főleg az egészséged érdekében!


Sporttal a cukorbetegség megelőzéséért és karbantartásáért

Sporttal a cukorbetegség megelőzéséért és karbantartásáért

November 14. a cukorbetegség világnapja. Kevesen tudják, hogy a vércukorszint megfelelő szinten tartásában nemcsak a diéta, de a sport is óriási szerepet játszik. A rendszeres mozgás a testsúly kontrollálásával segíti a megelőzést, de a már kialakult diabétesz okozta gondokon is sokat segít, elejét véve a szövődményeknek.


A szíved sportért kiált

A szíved sportért kiált

Ha egészségről van szó, akkor az egyik legnagyobb mumusnak még mindig a szív- és érrendszeri betegségek számítanak világszerte. Magyarországon főleg, hiszen nálunk évente tízezresével kapnak infarktust az emberek. A tét tehát nagyon nagy. A megelőzés egyik leghatékonyabb módszere a sport – mindjárt kiderül, hogy miért.


Reggel vagy este célszerű edzeni?

Reggel vagy este célszerű edzeni?

Részben egyénfüggő, hogy melyik napszakban esik jobban és mikor hatékonyabb az edzés. Már a szervezet ún. cirkadián ritmusa, azaz napi biológiai órája is mutat egyéni sajátosságokat. Vannak viszont olyan alapvető, az emberi szervezetre általában jellemző élettani adottságok, amiket érdemes figyelembe venned, amikor a reggeli vagy az esti sport mellett döntesz.


Az ülő életmód veszélyei – és amit tehetsz ellenük

Az ülő életmód veszélyei – és amit tehetsz ellenük

Az emberi test adottságainál fogva elsősorban nem ülésre való, sokkal inkább folyamatos mozgásra és tevékenykedésre. Ezért nem úszod meg az évek múlásával a különféle nyavalyákat, ha az időd nagy részében az íróasztal mögött vagy a tévé előtt gubbasztasz, a mozgást pedig hanyagolod. Segítünk, hogy tisztában legyél a veszélyekkel, és hatékonyan léphess fel ellenük.


Mire jó a teljesítménydiagnosztika?

Mire jó a teljesítménydiagnosztika?

Teljes gőzzel készülsz a maratonokra, triatlonversenyekre vagy bringás futamokra, mégsem vagy elégedett az eredményeiddel? A szorgalom sajnos nem mindig elég a sikerhez. Jó hír viszont, hogy egy adottságaidhoz alkalmazkodó edzéstervvel akár kevesebb befektetett energia mellett is többre lehetsz képes. Ebben segít a teljesítménydiagnosztika.


Mit tegyél, ha sportolás közben szúr az oldalad?

Mit tegyél, ha sportolás közben szúr az oldalad?

Biztosan neked is ismerős az a bosszantó érzés, amikor nagy svunggal belevágsz az edzésbe, de megtorpanásra kényszerít, hogy derült égből villámcsapásként elkezd szúrni az oldalad. A ludas ilyenkor nagy eséllyel a légzésben kulcsszerepet játszó rekeszizom túlterhelődése. Van 6 tippünk, hogyan enyhítsd a fájdalmat.


Így tekerünk mi

Így tekerünk mi

Történelmi felméréssel rukkolt elő a Medián! A közvélemény-kutató cég ugyanis a Magyar Kerékpárosklubbal karöltve először mérte fel a magyarok biciklizési szokásait. A kutatás reprezentatív Magyarország felnőtt lakosságára nézve.


Kutatják a gyerekkori elhízást

Idén négy-öt kutatóorvos és doktorhallgató kutatja a gyermekkori elhízás genetikai okait a II. számú Gyermekgyógyászati Klinikán. A Semmelweis Egyetem a honlapján arról ír, hogy Magyarországon a 18 éven aluliak húsz-huszonöt százaléka elhízott. 


Kuwaitban élnek a leglustábbak

Kuwaitban élnek a leglustábbak

Az Egészségügyi Világszervezet 168 ország lakosait kérdezte meg testmozgási szokásairól, és arra jutottak, hogy a világ népességének több mint negyede, azaz 1,4 milliárd ember nem mozog eleget – hangzott el a Rádió 1-en.


Többet ésszel, mint erővel: így kerüld el az izomlázat

Többet ésszel, mint erővel: így kerüld el az izomlázat

Te is olyan kecsesen közlekedsz egy kemény edzés után, mint egy bádogember? Az izomláz egyszerre jó és rossz dolog: jogosan érezheted hősnek magad, amiért keményen edzettél, de miért kellene hősiesen tűrnöd a fájdalmat is? Már mondjuk is, mit tehetsz a kínok ellen.


Az egészség esküdt ellensége: a mozgáshiány

Az egészség esküdt ellensége: a mozgáshiány

A világ az emberi leleményességnek és számos zseniális találmánynak köszönhetően egyre kényelmesebb. Ennek ellenére testünk nem ülő életmódra van berendezkedve – és ezt jelzi is számunkra különféle egészségügyi tünetekkel, amikor túl inaktívak vagyunk. Vedd észre ezeket a „segélykiáltásokat”, és segíts magadon sportolással még időben!


Ezért ne blicceld el a nyújtást!

Ezért ne blicceld el a nyújtást!

Sokszor nagy a kísértés, hogy az edzést letudva rögtön hazafelé vedd az irányt, nyugodt lelkiismerettel kihagyva a nyújtást egy pár perces előnyért. Mondván: az úgysem erősít, és a teljesítményed sem lesz jobb tőle. Eláruljuk, hogy aki ezt mondta neked, az tévedett. De szerencsére most itt a remek alkalom, hogy kiokosodj nyújtásügyben.


Szerezd vissza a jókedvedet sporttal!

Szerezd vissza a jókedvedet sporttal!

Amikor éppen rossz passzban vagy, esetleg depresszióval küzdesz, akkor érthető módon általában a hátad közepére kívánod a sportolást. Pedig a mozgás az, amire szinte biztosan számíthatsz, ha javítani szeretnél a hangulatodon. Elmondjuk, miért, és azt is, hogyan kezdj hozzá lelkileg nehezített terepen.


Hallgass a szívedre: hatékonyabb edzés pulzusméréssel

Hallgass a szívedre: hatékonyabb edzés pulzusméréssel

Amikor nekilátunk sportolni, akkor sokan nagy elszántságunkban hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy mindig az óriási hajrák vezetnek eredményre. Azaz: ha rendszeresen beleadunk apait-anyait az edzésbe, akkor a hatás nem marad el. Elsőre ez logikusnak tűnhet, az emberi szervezet mégsem így működik: a kevesebb sokszor több. A varázsszó: pulzuskontroll.


Helyes táplálkozás és 10 ezer lépés naponta

Helyes táplálkozás és 10 ezer lépés naponta

Energiaegyensúly hiánya miatt jönnek a plusz kilók! Pedig csak helyesen kellene táplálkozni és mozogni. Kezdésnek elég a séta, és egy bűvös szám. 10 ezer lépés naponta, és aki ezt betartja, az elmondhatja: tett lépéseket az egészsége megőrzése érdekében.


A munka hőse, avagy a túledzés veszélyei

A munka hőse, avagy a túledzés veszélyei

Ha rendszeresen sportolsz, akkor veled is biztosan előfordult már, hogy elkapott a gépszíj, és egyszerűen nem tudtál leállni, szinte mániákusan hajszoltad az eredményeket. A szorgalom dicséretes, nélküle nem jutnál ötről a hatra – a túledzés viszont többet árt, mint használ. Eddz okosan: sokszor pont a jól megtervezett pihenéstől leszel eredményesebb!


Ezért futnak a nők

A futás népszerűsége évek óta töretlenül növekszik Magyarországon is.  Mára sokak számára természetes, hogy a nők szeretnek sportosan és egészségesen élni, számukra a mozgás örömet és pozitív élményeket jelentő hétköznapi tevékenység. Bár sokan rávágnák, hogy a legtöbb nő azért fut, hogy fogyjon, a testsúly csökkentése csak a harmadik helyen áll az okok rangsorában – derül ki a Budapest Sportiroda (BSI) és a 21 Nő Az Egészségügyért Alapítvány felméréséből.