Sportágválasztó Magazin

Mire jó a teljesítménydiagnosztika?

Mire jó a teljesítménydiagnosztika?

Teljes gőzzel készülsz a maratonokra, triatlonversenyekre vagy bringás futamokra, mégsem vagy elégedett az eredményeiddel? A szorgalom sajnos nem mindig elég a sikerhez. Jó hír viszont, hogy egy adottságaidhoz alkalmazkodó edzéstervvel akár kevesebb befektetett energia mellett is többre lehetsz képes. Ebben segít a teljesítménydiagnosztika.


Mit tegyél, ha sportolás közben szúr az oldalad?

Mit tegyél, ha sportolás közben szúr az oldalad?

Biztosan neked is ismerős az a bosszantó érzés, amikor nagy svunggal belevágsz az edzésbe, de megtorpanásra kényszerít, hogy derült égből villámcsapásként elkezd szúrni az oldalad. A ludas ilyenkor nagy eséllyel a légzésben kulcsszerepet játszó rekeszizom túlterhelődése. Van 6 tippünk, hogyan enyhítsd a fájdalmat.


Így tekerünk mi

Így tekerünk mi

Történelmi felméréssel rukkolt elő a Medián! A közvélemény-kutató cég ugyanis a Magyar Kerékpárosklubbal karöltve először mérte fel a magyarok biciklizési szokásait. A kutatás reprezentatív Magyarország felnőtt lakosságára nézve.


Kutatják a gyerekkori elhízást

Kutatják a gyerekkori elhízást

Idén négy-öt kutatóorvos és doktorhallgató kutatja a gyermekkori elhízás genetikai okait a II. számú Gyermekgyógyászati Klinikán. A Semmelweis Egyetem a honlapján arról ír, hogy Magyarországon a 18 éven aluliak húsz-huszonöt százaléka elhízott. 


Kuwaitban élnek a leglustábbak

Kuwaitban élnek a leglustábbak

Az Egészségügyi Világszervezet 168 ország lakosait kérdezte meg testmozgási szokásairól, és arra jutottak, hogy a világ népességének több mint negyede, azaz 1,4 milliárd ember nem mozog eleget – hangzott el a Rádió 1-en.


Többet ésszel, mint erővel: így kerüld el az izomlázat

Többet ésszel, mint erővel: így kerüld el az izomlázat

Te is olyan kecsesen közlekedsz egy kemény edzés után, mint egy bádogember? Az izomláz egyszerre jó és rossz dolog: jogosan érezheted hősnek magad, amiért keményen edzettél, de miért kellene hősiesen tűrnöd a fájdalmat is? Már mondjuk is, mit tehetsz a kínok ellen.


Az egészség esküdt ellensége: a mozgáshiány

Az egészség esküdt ellensége: a mozgáshiány

A világ az emberi leleményességnek és számos zseniális találmánynak köszönhetően egyre kényelmesebb. Ennek ellenére testünk nem ülő életmódra van berendezkedve – és ezt jelzi is számunkra különféle egészségügyi tünetekkel, amikor túl inaktívak vagyunk. Vedd észre ezeket a „segélykiáltásokat”, és segíts magadon sportolással még időben!


Ezért ne blicceld el a nyújtást!

Ezért ne blicceld el a nyújtást!

Sokszor nagy a kísértés, hogy az edzést letudva rögtön hazafelé vedd az irányt, nyugodt lelkiismerettel kihagyva a nyújtást egy pár perces előnyért. Mondván: az úgysem erősít, és a teljesítményed sem lesz jobb tőle. Eláruljuk, hogy aki ezt mondta neked, az tévedett. De szerencsére most itt a remek alkalom, hogy kiokosodj nyújtásügyben.


Szerezd vissza a jókedvedet sporttal!

Amikor éppen rossz passzban vagy, esetleg depresszióval küzdesz, akkor érthető módon általában a hátad közepére kívánod a sportolást. Pedig a mozgás az, amire szinte biztosan számíthatsz, ha javítani szeretnél a hangulatodon. Elmondjuk, miért, és azt is, hogyan kezdj hozzá lelkileg nehezített terepen.


Hallgass a szívedre: hatékonyabb edzés pulzusméréssel

Hallgass a szívedre: hatékonyabb edzés pulzusméréssel

Amikor nekilátunk sportolni, akkor sokan nagy elszántságunkban hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy mindig az óriási hajrák vezetnek eredményre. Azaz: ha rendszeresen beleadunk apait-anyait az edzésbe, akkor a hatás nem marad el. Elsőre ez logikusnak tűnhet, az emberi szervezet mégsem így működik: a kevesebb sokszor több. A varázsszó: pulzuskontroll.


Helyes táplálkozás és 10 ezer lépés naponta

Helyes táplálkozás és 10 ezer lépés naponta

Energiaegyensúly hiánya miatt jönnek a plusz kilók! Pedig csak helyesen kellene táplálkozni és mozogni. Kezdésnek elég a séta, és egy bűvös szám. 10 ezer lépés naponta, és aki ezt betartja, az elmondhatja: tett lépéseket az egészsége megőrzése érdekében.


A munka hőse, avagy a túledzés veszélyei

A munka hőse, avagy a túledzés veszélyei

Ha rendszeresen sportolsz, akkor veled is biztosan előfordult már, hogy elkapott a gépszíj, és egyszerűen nem tudtál leállni, szinte mániákusan hajszoltad az eredményeket. A szorgalom dicséretes, nélküle nem jutnál ötről a hatra – a túledzés viszont többet árt, mint használ. Eddz okosan: sokszor pont a jól megtervezett pihenéstől leszel eredményesebb!


Ezért futnak a nők

Ezért futnak a nők

A futás népszerűsége évek óta töretlenül növekszik Magyarországon is.  Mára sokak számára természetes, hogy a nők szeretnek sportosan és egészségesen élni, számukra a mozgás örömet és pozitív élményeket jelentő hétköznapi tevékenység. Bár sokan rávágnák, hogy a legtöbb nő azért fut, hogy fogyjon, a testsúly csökkentése csak a harmadik helyen áll az okok rangsorában – derül ki a Budapest Sportiroda (BSI) és a 21 Nő Az Egészségügyért Alapítvány felméréséből.


5 jó ok, hogy beiratkozz egy felnőtt úszótanfolyamra

5 jó ok, hogy beiratkozz egy felnőtt úszótanfolyamra

Szégyelled, hogy felnőtt fejjel nem tudsz úszni? Hidd el, nem te vagy az egyetlen a világtörténelemben – csak a többiek is ügyesen titkolják. De szerencsére ezen manapság könnyebb segíteni, mint valaha, hiszen virágkorát éli a felnőttekre specializálódott úszásoktatás. Már mondjuk is, miért teszel jót magaddal, ha beiratkozol a legközelebbi kurzusra.


Coca-Cola Testébresztő program

Coca-Cola Testébresztő program

Érdemes csatlakoznod!

A XXII. Budapesti Nagy Sportágválasztón újra találkozhatsz a Coca-Cola Testébresztő programmal, és még több pontot gyűjthetsz, amiket később értékes ajándékokra válthatsz! Találkozzunk újra május 25–26-án!


Fő az egészség!

Fő az egészség!

Több olyan blog is indult az oldalon, amiben az egészség kiemelt téma

Bizonyára észrevetted, hogy blogok jelentek meg a Sportágválasztó Magazin oldalán. Ezek középpontjában a sport, a mozgás, az egészséges életmód áll, természetesen az egészséges táplálkozást is ideértve. Ha ezek téged is foglalkoztatnak, mostantól rendszeresen találsz témába vágó olvasnivalót.


Az erdők szerepe

Az erdők szerepe

Aktív részvételre van szükség az erdők megőrzése és gyarapítása érdekében

Az erdők egyrészt hatékonyan csökkentik a klímaváltozás negatív hatásait, másrészt viszont maguk is szenvednek a felmelegedés következményeitől, és ez már a hazai faállományokban is megmutatkozik. Az Országos Erdészeti Egyesület egy hónapos kampányt folytatott az erdők szerepének megismertetéséről.


Szereti a gyereked a tesiórát?

Vagy ő is megutálta sportot a testnevelésórák miatt?

Kifejezetten örültem, amikor bevezették a mindennapos testnevelést az iskolákban, és döbbenten láttam, hogy voltak, akik a közösségi médiát hívták segítségül, hogy ezt megakadályozzák. Továbbra is tartom, hogy az ötlet jó volt, de mint oly sokszor, itt is hiba csúszott/csúszik a megvalósításba.