Sportágválasztó Magazin

Mit tegyél, ha sportolás közben szúr az oldalad?

2018. szeptember 30. | Sportágválasztó |  1488 | |

MozgásSportTippek, trükkök

Mit tegyél, ha sportolás közben szúr az oldalad?

Biztosan neked is ismerős az a bosszantó érzés, amikor nagy svunggal belevágsz az edzésbe, de megtorpanásra kényszerít, hogy derült égből villámcsapásként elkezd szúrni az oldalad. A ludas ilyenkor nagy eséllyel a légzésben kulcsszerepet játszó rekeszizom túlterhelődése. Van 6 tippünk, hogyan enyhítsd a fájdalmat.

1. Lélegezz szabályosan!

Fontos, hogy mozgás közben ne kapkodd összevissza a levegőt. A felszínes mellkasi légzés helyett inkább válts mély hasi légzésre, és a futásod ütemére, több lépésen keresztül szívd be és fújd ki a levegőt. Így az izmaidhoz, köztük a rekeszizomhoz is több oxigén jut. Ha szúr az oldalad, akkor lehetőleg ne beszélgess sportolás közben – legalább addig, amíg el nem múlik.

2. Lassíts vagy pihenj!

Miközben próbálod normalizálni a légzésedet, érdemes kicsit lassítanod vagy akár meg is állnod, esetleg kicsit sétálnod. Egyrészt azért, mert így kevésbé terheled a rekeszizmodat, másrészt pedig azért, mert könnyebben tudsz koncentálni a légzésedre.

3. Ügyelj a testtartásodra!

Amikor összegörnyedten rovod a kilométereket, akkor túlterheled a rekeszizmodat és a hasi szerveidet, így könnyebben kialakul a szúró érzés. Húzd ki magad mozgás közben – így helyesen lélegezni is könnyebb.

4. Erősítsd a törzs és az alhas izomzatát!

Ne felejtsd el, hogy a légzésben nagy szerepet játszó rekeszizom valóban egy izom, amit meg kell erősíteni. Ebben segít, ha külön is edzed a törzs és az alhas izmait, ami bónuszként jobb tartást is eredményez.

5. Egyél-igyál okosan!

Edzés előtt lehetőleg ne lakmározz be nagyon, és ne nyakalj be több liter folyadékot sem, mert akkor a szervezeted energiája a sportolás helyett az emésztésre koncentálódik. Nem tesznek jót ilyenkor a zsíros ételek, a cukros vagy túl rostos italok, és a szénsavas üdítők is kerülendők.

6. Melegíts be!

Fokozatosan hangold rá az izmaidat az edzésre, ellenkező esetben a légzésed nem lesz kiegyensúlyozott. Először jöjjön egy kis laza, könnyed mozgás, aztán vágj csak bele a kemény munkába.

Fotó: pixabay

2018. szeptember 30.MozgásSportTippek, trükkök

Kapcsolódó