Sportágválasztó Magazin

Így kerüld el az irodai mozgáshiányt

2018. december 5. | Sportágválasztó |  189 | |

MozgásTippek, trükkök

Így kerüld el az irodai mozgáshiányt

Sajgó derék, elgémberedett lábak, kilométerhiány – ha irodában dolgozol, akkor biztos ismerős számodra mindegyik. Erre még rátesz egy lapáttal, hogy a túlórák miatt sokszor szinte lehetetlen rendszeresen sportolni járni. Egy kis leleményességgel viszont nem kell nélkülöznöd munka közben a mozgást. Lássuk, mit tehetsz az ügy és főleg az egészséged érdekében!

Dolgozz néha sétálva vagy állva!

Rengeteg olyan teendő van, amihez nem feltétlenül kell egy helyben gubbasztanod. Telefonálni például sétálva is lehet, de a szomszéd irodában ülőkkel sem muszáj e-mailben kommunikálnod: személyesen is megbeszélheted velük az ügyes-bajos dolgokat. Sőt: így sokszor gyorsabb is. De ettől függetlenül is csodát művel a lábaiddal, ha óránként felállsz egy pár percre, és megmozgatod őket. Ha hajlamos vagy megfeledkezni erről, akkor állítsd be a telefonodat, hogy rendszeresen figyelmeztessen.

Lift helyett lépcsőzz!

Lépcsőzőgép az edzőteremben? Ugyan már! Ha szerencséd van, akkor egy sokemeletes irodaházban dolgozol, ahol ingyen és bérmentve dolgozhatod le a kilométerhiányodat igazi lépcsőzéssel. Használd ki a lehetőséget!

Ebédelj házon kívül!

Nyilván az a legkényelmesebb, ha az irodai étkezdében zavarod le gyorsan az ebédet. Ha viszont fontos az egészséged is, és tudod, hogy a salátázáson túl is tenned kell érte valamit, akkor jó ötlet, ha inkább felfedezed a kollégákkal a környékbeli büféket. Így egy kicsit az agyadat is kiszellőzteted, sőt: a kapcsolataidat is építed. Ne könnyítsd meg a dolgodat a vízivást illetően sem. Mivel úgyis el kell kortyolnod pár litert a nap folyamán, ez remek alkalom arra, hogy minden egyes pohárért elzarándokolj a csapig.

Szervezz fitneszórát az irodába!

Amikor a hegy megy Mohamedhez: egyre inkább terjed az az okos ötlet, hogy edzőterembe járás helyett inkább az edző jöjjön az irodába. Ha van elég hely valahol az épületben, akkor oda bátran szervezhettek egy csoportos órát a kollégákkal estére vagy kora reggelre. Hiszen sorstársak vagytok: ők pont úgy időhiánnyal küzdenek, mint te. A rendszeres közös sportolás pedig akár egy csapatépítésnek is kiváló maratoni váltóhoz is kedvet csinálhat nektek.

Gyalogolj a munkába vagy hazafelé!

Adja magát, mégis kevés embernek jut eszébe, hogy a séta az egyik legegyszerűbben űzhető sportág, hiszen tényleg semmi nem kell hozzá. Amikor esélytelen a munka előtti vagy utáni sportprogram, akkor egyszerűen parkolj messzebb a munkahelyedtől, vagy szállj le előbb a buszról, és gyalogolj pár saroknyit. Ha kicsit belehúzol, akkor kardiónak tökéletes.

2018. december 5.MozgásTippek, trükkök

Kapcsolódó