Sportágválasztó Magazin

5 ok a rendszeres sétálásra

2018. október 6. | Sportágválasztó |  231 | |

AktívanEgészségGyaloglásSétaTúrázás

5 ok a rendszeres sétálásra

Valószínűleg nem a sétálás az első, ami eszedbe jut, amikor arról van szó, hogy milyen sportot válassz magadnak. Pedig amilyen egyszerű, annyira egészségbarát mozgásforma – feltéve persze, hogy rendszeresen gyalogolsz. A legszebb benne, hogy semmi nem kell hozzá: csak kilépsz az ajtón, és már indulhatsz is. De mit tud még nyújtani neked?

1. Kíméli az ízületeidet

A sétánál keresve sem találhatsz magadnak ideálisabb sportot, ha túlsúllyal küzdesz, ha épp betegségből lábadozol vagy sérülésből épülsz fel, ha idősödsz, illetve ha kezdőnek vagy újrakezdőnek számítasz a sportolás terén. A gyaloglás ugyanis az úszáshoz és a jógához hasonlóan óvja az ízületeket, mert nem csapódik olyan erőteljesen a talajhoz a lábad, mint például futás vagy ugrálás közben. Ha viszont még ennél is jobban szeretnéd kímélni az ízületeidet, akkor sétálj nordic walking bottal, ami még több terhet vesz le a gerincedről.

2. Egyszerű és olcsó

A gyaloglás az a sport, amihez tényleg az égvilágon semmi nem kell: sem méregdrága edzőcucc, sem különösebb rákészülés, sem edzőterem, de még oda-vissza utazgatás sem, hiszen ugye „lábbusszal” mész. Ez pedig borítékolja, hogy ne nagyon tudj kifogást találni az edzés elbliccelésére, azaz: megkönnyíti a dolgodat, és motivációt ad. Egyedül arra érdemes figyelned, hogy a cipőd kényelmes legyen.

3. Jót tesz az emberi kapcsolataidnak

Mivel a séta – néhány szabadon választott hegymenetet vagy begyorsítást leszámítva – általában nem tartozik a legintenzívebb sportágak közé, ezért különösebben nem kell kapkodnod a levegőt. Úgyhogy remekül lehet közben beszélgetni, világot megváltani és egy jót pletykálni. Üss két legyet egy csapásra! Hívd magaddal egy-két barátodat, családtagodat vagy kollégádat, így az erőnléted fejlődése mellett a kapcsolataid is bensőségesebbé válhatnak.

4. Összeköthető más tevékenységekkel

Ha önmagában a sportolásra sajnálnád az időt, akkor válaszd a sétát, hiszen gyaloglás közben több dolgot csinálhatsz egyszerre. Például megsétáltathatod a kutyádat, de lehet a célállomásod egy bolt, egy hivatal vagy egy posta is, ahová amúgy is be kellene ugranod. Csak akkor lehetőleg válassz egy távolabbit ezek közül. Jó ötlet az is, ha a munkahelyedre gyalog jársz. Hogyha nagyon messze van, akkor megállhatsz egy távolabbi parkolóban, vagy leszállhatsz a buszról pár megállóval előbb.  

5. Egészségesebb leszel tőle

A tudósok szerint átlagosan napi 10 000 megtett lépés segít a szív egészségének megőrzésében. De miért állnánk meg a szívnél? A gyaloglás jót tesz az immunrendszernek, a kedélyállapotnak, a tüdőnek, az ízületeknek, az anyagcserének is, szóval tulajdonképpen minden testrészednek – pont úgy, mint az összes többi sportág. Sőt: a lelkedre is jó hatással lehet, ha a természetben jársz, a tájban gyönyörködve és a madárcsicsergést hallgatva. Lépésszámlálóval pedig könnyű követni, mennyit használtad a lábadat egy nap. Persze az sem baj, ha most nem szeretnél beruházni egy kütyübe: elég arra figyelned, hogy rendszeresen, alkalmanként legalább félórát sétálj egyhuzamban, megállás nélkül. Az eredményre nem kell sokáig várnod.

AktívanEgészségGyaloglásSétaTúrázás

Kapcsolódó