Sportágválasztó Magazin

Kardiózz játékosan: elő az ugrókötéllel!

2019. március 23. | Sportágválasztó |  238 | |

KardióUgrókötél

Kardiózz játékosan: elő az ugrókötéllel!

Talán már az idejét sem tudod, mikor fogtál utoljára ugrókötelet a kezedben, de a nagy gyerekkori nevetések emléke biztosan megmaradt. Az ugrálás okozta felszabadult életöröm felnőttként is bármikor a tiéd lehet, de még ennél is szebb, hogy a tested is nagyon hálás lesz érte, ha újra ugrókötelezni kezdesz. Elmeséljük, miért érdemes visszatérned ehhez a méltatlanul elfeledett sportághoz.

Szuper kardióedzés

Az ugrókötelezés még a futásnál is intenzívebb, igazi kalóriagyilkos mozgásforma, ami már bemelegítéshez is ideális. Nagyon alkalmas arra, hogy bekerüljön a magas intenzitású intervalledzésed gyakorlatai közé, mert ha rendszeresen csinálod, akkor elképesztően jól fejleszti az állóképességet. Emellett pedig – mint minden kardióedzés – erősíti a szívizmokat, az érrendszert, és a jót tesz a tüdődnek. Ráadásul az egész testedet edzi, hiszen egyszerre mozog az összes végtagod, miközben a hát- és hasizmaid gondoskodnak a megfelelő testtartásról. Mivel alapból minden testrészed mozog, ezért nem szükséges kalimpálnod és túlmozgásokat végezned ugrálás közben, ahogyan sokan teszik: csak lazán, csuklóból mozgasd a kötelet.

Egyszerű és olcsó

Ugrókötelet valószínűleg találsz otthon elfekvőben a garázsban, a padláson vagy a régi gyerekszobádban. De ha mégsem, akkor potom áron beszerezhetsz egyet a legközelebbi sportboltban vagy hipermarketben. Az eszközigény tehát szóra sem érdemes, ezen felül pedig már csak egy kis szabad helyre van szükség, ahol ugrálhatsz. Egyszerűbb nem is lehetne: semmiféle bonyolult koreográfiát nem kell követned, maximum egy kis térdemeléssel vagy egy lábon ugrálással tarkíthatod az edzést. Mielőtt nekilátnál, állítsd be a kötél hosszát magadnak. Állj rá középen, fogd meg a két végét, és húzd a derekad felé. Kb. a szegycsontodig kell érnie ideális esetben: ha hosszú, akkor kicsit tekerj rajta.

Az agyadat is edzi

Az ugrókötelezés nemcsak a testednek tesz jót, de kiválóan fejleszti a koordinációs és koncentrációs képességeidet, illetve javítja, gyorsabbá és pontosabbá teszi a reflexeidet is. A monotonitása miatt pedig lecsillapítja a gondolataidat, pihenteti az agyadat, egyfajta meditatív hatást eredményezve. Úgyhogy már csak ezért se sokat meditálj rajta, hogy nekilátsz-e az ugrálásnak: csak nyerhetsz vele!

2019. március 23.KardióUgrókötél

Kapcsolódó